Jom Jalan-jalan: Melaka Uptown

Selepas penulis check-in dan bersiap-siap untuk makan dan berjalan-jalan di Bandar Melaka. Sebelum ke Bandar Melaka, penulis dan kawan-kawan telah singgah untuk menikmati makan malam di sebuah restoran di Pantai Puteri (nama lamanya adalah Pantai Kundur).
Ayam Golek Pantai Puteri

MDO dan Hanis

Selepas menikmati makan malam, penulis bersama kawan-kawan meneruskan penjalanan ke Jonker Walk yang terletak di Banda Hilir. Jonker Walk adalah tempat tumpuan pelancong pada waktu malam kerana di sana terdapat pelbagai gerak-gerai mini dibuka untuk menjual pelbagai jenis kraf-tangan, makanan, jam, serta berbagai lagi.

Salah satu pintu gerbang Jonker Walk
Permandangan sekitar di Jonker Walk pada waktu malam
Salah satu cafe yang setiasa dipenuhi pengunjung dari luar Malaysia.

Setelah penat berjalan kaki di Jonker Walk, kami sempat singgah ke Melaka Uptown sewaktu melintasi Bandar Melaka. Di sini kami meluangkan sedikit masa untuk melihat sendiri Melaka Uptown yang baru dibuka pada tahun lepas.

Mini Eyes On Melaka, Terletak di bekas stesyen bas melaka, sekitar Hang Tuah Mall.

Persembahan Kebudayaan.

Gelagat pengunjung yang datang ke Melaka Uptown.

Pemandangan sekitar Melaka Uptown - Sungai Melaka
Melaka Rivercruise

Uptown Melaka Night Market boleh dikunjungi setiap malam bermula dari pukul 8 malam hingga pukul 3 pagi. Manakala Jonker Walk boleh dikunjungi pada siang hari bermula dari pagi hingga ke pukul 11.00 malam.
@mkstreet.com

dan kalau anda cari homestay utk bermalam sehari dua, sila hubungi saya Yusof @ 011- 1286 2582

No comments:

Post a Comment